Bases

Premis Dotació .cat,
una iniciativa de la Fundació .cat

Premis Dotació .cat. Inscripcions obertes des del 14 de març fins al 12 d'abril de 2024.

La inscripció als premis s’inicia el dimarts 14 de març de 2024 i finalitza el 12 d’abril de 2024.

Tots els dominis .cat donats d’alta a través del paquet tècnic de la Dotació .cat poden participar als Premis Dotació .cat. Trobareu com fer la inscripció en aquest enllaç: https://dotacio.fundacio.cat/inscriute/ i teniu fins al dia 12 d’abril per a presentar els projectes web acabats.  A partir d’aquí els vostres webs passaran a mans del jurat. La setmana del 20 de maig de 2024 es publicaran els projectes guanyadors. Finalment, a una data encara per concretar s’entrevistarà als premiats en alguna plataforma digital de renom.

Descarrega't les bases

Objectiu

L’objectiu és reconèixer els millors webs de la Dotació .cat fets per alumnes de tots els territoris de parla catalana d’últim cicle de Primària, ESO, Batxillerat i Cicles Formatius. Aquest reconeixement també vol estimular la creació de continguts digitals en català.

Participants

Aquests premis, que reconeixen els millors webs de la Dotació .cat, s’adrecen a estudiants de 5è i 6è de Primària, ESO, Batxillerat i  Cicles Formatius de Grau Mitjà i Superior.

Els projectes han de ser creats per l’alumnat i poden ser guiats i acompanyats pels equips docents. La inscripció dels projectes als premis l’hauran de fer els equips docents en nom del seu alumnat. Cada docent pot inscriure més d’un projecte web.

Torna a categories

Dirigit a alumnes d’últim Cicle de Primària, 5è i 6è.

Dirigit a alumnes des de primer a quart d’ESO.

Dirigit a alumnes de qualsevol modalitat de Batxillerat.

Dirigit a alumnes de qualsevol Cicle Formatiu de Grau Mitjà o Superior.

Calendari i operativa

Calendari i operativa:

• 14/03/2024: publicació del procés d’inscripció al web fundacio.cat
  • Fins al 12/04/2024: presentació de projectes acabats.
  • Fins al 10/05/2024: valoració dels projectes web per part del jurat.
  • Setmana del 13/05/2024: publicació dels projectes finalistes.
  • Setmana del 20/05/2024: publicació dels projectes guanyadors.

Jurat:

El jurat dels Premis Dotació .cat és designat per la Fundació .cat i està format per persones expertes del món de la comunicació, el disseny, l’ensenyament i la tecnologia.

Criteris de valoració

Criteris de Valoració:

Criteris obligatoris

• El tema del lloc web és lliure.
  • El contingut de tots els llocs web presentats (text, imatges, animacions, música i sons) ha de ser propi o si es reprodueix s’ha de tenir el permís de l’autor/a i informar del seu origen, així com respectar-ne la llicència d’ús.
  • Només s’avaluarà el contingut públic del lloc web.
  • El contingut ha de ser com a mínim en català.
  • A la pàgina principal hi ha de constar “Amb el suport de” i el logotip de la Fundació .cat i el logotip del registrador que se us ha assignat. Podeu trobar els logotips a l’apartat de recursos del web.
  • No s’admetran continguts que incitin a l’odi, la violència o la discriminació o que vulnerin la legalitat
  • Si el lloc web no compleix les bases dels premis, l’organització el pot desqualificar i treure del reconeixement i/o suspendre el servei d’allotjament del grup o persona concursant que l’estigui fent

Criteris específics

Juntament amb els criteris obligatoris descrits, s’avaluaran els següents conceptes englobats en 3 blocs. Cada bloc es puntuarà sobre 20 punts i, per tant, la puntuació màxima pot ser de 60 punts.

A continuació es presenten els aspectes (no excloents a altres que es puguin valorar a partir dels webs presentats) que el jurat tindrà en compte:

Contingut

• el contingut és interessant, original, clar i genuí (0 a 10 punts)
  • ofereix solucions, respostes a problemàtiques reconegudes o bé respon a interessos personals propers de qui l’ha creat (0 a 5 punts)
  • proposta de creació, d’aportació de coneixement, resolutiva o de servei (0 a 5 punts)

Usabilitat

• la navegació és fàcil i intuïtiva (0 a 5 punts)
  • les imatges, els enllaços, les dimensions del lloc web i els desplaçaments verticals i horitzontals funcionen correctament (0 a 5 punts)
  • és un lloc web responsiu i accessible (0 a 5 punts)
  • el nom del domini és senzill i fàcil de recordar (0 a 5 punts)

Disseny

• atractiu visualment (0 a 10 punts)
  • aparença coherent amb el contingut o temàtica del web (0 a 5 punts)
  • creativitat i ús de diferents formats visuals i/o multimèdia (0 a 5 punts)

Premis

Els projectes guanyadors rebran un premi per a tots els alumnes de la seva aula vinculat a l’activitat escolar/educativa.

Reserva de modificació o anul·lació

La Fundació .cat es reserva el dret de prorrogar, modificar o anul·lar els premis i/o les bases en qualsevol moment.